W celu prawidłowego działania, strona wykorzystuje pliki COOKIES!!!. Jeżeli nie wyrażasz zgody, wyłącz obsługę Cookies w opcjach przeglądarki.
Więcej informacji

Rozumiem. Nie pokazuj więcej tego komunikatu..

MENU
tel.: 75 732 32 58

                                               logo small bpcs logo-szpital pcpr big  logo r1274876165da5fbf6c56640be38ecfab5e91cf3366 800x600

znak pol

fundacja logo-psp

 

  ekoportal 160

 

  • Nieodpłatna pomoc prawna dla wszystkich
    Nieodpłatna pomoc prawna dla wszystkich
  • Portal Obsługi Klienta PEUG
    Portal Obsługi Klienta PEUG
  • Nowa Powiatowa Rada ds. Osób Niepełnosprawnych
    Nowa Powiatowa Rada ds. Osób Niepełnosprawnych

Posłanki – Kinga i Paulina


Po 10 latach przerwy Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych doczekał się własnej parlamentarnej reprezentacji. Uczennice I klasy technikum ekonomicznego – dzięki projektowi strony internetowej poświęconej przedwojennemu posłowi – wzięły udział w XXV sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży (1.06.).


Paulina Dyjur i Kinga Daniłko spędziły dwa dni w Warszawie na obradach i zwiedzaniu. Dziewczęta zaprojektowały stronę poświęconą przedwojennemu działaczowi, posłowi, Kazimierzowi Pużakowi. Do zobaczenia TUTAJ.

- Bardzo mi się podobało w Sejmie, tym bardziej, że wiążę plany na przyszłość właśnie z polityką - mówi Paulina. – Chciałbym działać dla ludzi, zmieniać rzeczywistość na lepsze. Politycy, o ile są uczciwi, mogą to robić.

Sejmowe ławy były pełne młodych ludzi z całej Polski. Obrady dziecięco – młodzieżowego sejmu mają wieloletnią tradycję. Uczniowie chcą na własne oczy zobaczyć to, co widzą w tv, spotkać ludzi, którzy rządzą w Polsce.

- Opracowaliśmy ustawę specjalnie dla uczniów – mówi Kinga. – I udało się zgodnie ją przegłosować. - Ustawa dotyczyła nauki historii w szkołach – dodaje Paulina. – Wolelibyśmy uczyć się więcej o historii najnowszej, poznawać co dzieje się na świecie teraz i z jakich przyczyn.

- Wiedza z prehistorii, antyku, średniowiecza jest ważna, ale naszym zdaniem w programie nauczania, we wszystkich klasach, za mało jest informacji pomagających zrozumieć współczesność – dodaje Kinga.