W celu prawidłowego działania, strona wykorzystuje pliki COOKIES!!!. Jeżeli nie wyrażasz zgody, wyłącz obsługę Cookies w opcjach przeglądarki.
Więcej informacji

Rozumiem. Nie pokazuj więcej tego komunikatu..

MENU
tel.: 75 732 32 58

                                  Interreg i Euroregion Nysa                     logo small bpcs logo-szpital pcpr big  logo

znak pol

fundacja logo-psp

 

  ekoportal 160

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

 

 

Podstawa prawna działania Rzecznika:

 

      Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej

 

art. 76 - stanowi delegację ustawową dla organów administracji publicznej oraz organów samorządu terytorialnego, do prowadzenia aktywnej i spójnej polityki, gwarantującej skuteczną ochronę konsumentów „przed działaniami zagrażającymi ich zdrowiu, prywatności i bezpieczeństwu oraz przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi”;

 

     Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym;

 

     Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów

     reguluje zakres zadań samorządu terytorialnego w zakresie ochrony praw konsumentów oraz kształtuje pozycję Rzecznika konsumentów.

 

 

 

Uprawnienia Rzecznika:

 

 

Rzecznicy wyposażeni są przez ustawodawcę w uprawnienia procesowe i doradcze, do których należą:

 

1. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,

 

2. wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów, oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania, w sprawach o ochronę interesów konsumenta,

 

3. możliwość udzielania obywatelom także w innych formach pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów,

 

4. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,

 

5. współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami UOKiK, jednostkami IH, oraz organizacjami konsumenckimi,

 

6. występowanie do Zarządu Powiatu z wnioskiem o zlecenie prowadzenia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego działającym na obszarze powiatu organizacjom, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumenta,

 

7. możliwość żądania wszczęcia postępowania antymonopolowego,

 

8. prawo występowania do UOKiK w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów,

 

9. wytaczanie powództwa jako reprezentant grupy w postępowaniu grupowym.

 

 

 

 

 

Sprawę załatwia i udziela szczegółowych wyjaśnień:

 

 

Rzecznik Praw Konsumenta - Waldemar Sawicki

 

Starostwo Powiatowe w Bolesławcu, ul. Armii Krajowej 12, pokój nr 6

tel. 75 612 17 03

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

Godziny pracy:

Poniedziałek 7.30 - 17.00

Wtorek-czwartek 7.30 - 15.30

Piątek 7:30 - 14:00

 

 

Sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów 2020

 

 

 

ABC Konsumenta

1. Co warto wiedzieć o zakupach i reklamacji ,

2. Usługi - potyczki z fachowcem ,

3. Reklama i promocja - dzisiaj tylko 9,99 zł ,

4. Zawieranie umowy - zakup butów to też umowa ,

5. Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa -spotkanie z akwizytorem ,

6. Sprzedaż na odległość -zakupy bez wychodzenia z domu ,

7. Sprzedaż na odległość -zakupy bez wychodzenia z domu c.d .,

8. Usługi telekomunikacyjne - Dzwonić każdy może ,

9. Usługi telekomunikacyjne - Dzwonić każdy może c.d. ,

10. Reklamacja usług telekomunikacyjnych -zawyżony rachunek - płacić, nie płacić ,

11. Ubezpieczenie - ogólne warunki ubezpieczenia - lektura dla nas czy egzamin dla agenta ,

12. Spór z ubezpieczycielem - jak być mądrym po szkodzie ,

13. Spór z ubezpieczycielem - jak być mądrym po szkodzie c.d.

14. Kredyt - jak wziąć, aby spłacić część 1 , część 2 , część 3 ,

15. Usługi turystyczne - Wycieczka z biurem podróży ,

16. Postępowanie sądowe - Czasochłonna ostateczność czy prosta konieczność? ,

17. Ochrona danych osobowych. Prywatność - prawi do bycia pozostawionym w spokoju ,

18. Zabawki - radosna i bezpieczna zabawa ,

19. AGD ,

20. Poradnik dla konsumentów 60 plus